hate these ads?, log in or register to hide them
Page 11 of 11 FirstFirst ... 891011
Results 201 to 220 of 220

Thread: The Beard & Shaving thread

  1. #201
    LeonM's Avatar
    Join Date
    June 3, 2013
    Location
    CY-27
    Posts
    3,761
    Yes, but is there a wall around it

    And are there safari hunting trips

  2. #202
    Movember 2012 Stoffl's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    The original viennese waffle
    Posts
    18,154
    It's more of a concentration camp

  3. #203
    Keckers's Avatar
    Join Date
    July 31, 2012
    Posts
    10,400
    Society also has institutions for pedos but that doesn't act as justification for them.
      Spoiler:

  4. #204

    Join Date
    December 29, 2011
    Posts
    392
    Quote Originally Posted by MexicanJumpingLlama View Post
    Quote Originally Posted by Elriche Oshego View Post
    Quote Originally Posted by cullnean View Post
    Quote Originally Posted by MexicanJumpingLlama View Post
    Quote Originally Posted by Keckers View Post
    Are you friends registered blind and/or compulsive liars?
    Were you born a bleeding dickhole or do you work at it?
    ponyfag lol
    No greater insult.
    It's not really insulting to me. I'm a brony, so what? Cry some more then get over it, this forum has a section just for pony stuff.
    It also have a section for EVE LOL! Can you imagine?

  5. #205
    Duckslayer's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    Anatidae Rising
    Posts
    8,497
    Quote Originally Posted by SycIh View Post
    Quote Originally Posted by MexicanJumpingLlama View Post
    Quote Originally Posted by Elriche Oshego View Post
    Quote Originally Posted by cullnean View Post
    Quote Originally Posted by MexicanJumpingLlama View Post
    Quote Originally Posted by Keckers View Post
    Are you friends registered blind and/or compulsive liars?
    Were you born a bleeding dickhole or do you work at it?
    ponyfag lol
    No greater insult.
    It's not really insulting to me. I'm a brony, so what? Cry some more then get over it, this forum has a section just for pony stuff.
    It also have a section for EVE LOL! Can you imagine?
    west!
    End?
    Girls...
    "Teachers are teachers because they are pedos. Thats why they want to work in a job around children, its a well known fact." #Nonsesense

  6. #206
    tHornton's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    call me the asstrynamer cos im always tryna get that ass
    Posts
    5,256
    tma quickest/cheapest/most comfortable way to achieve clean shaven every day




  7. #207
    tHornton's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    call me the asstrynamer cos im always tryna get that ass
    Posts
    5,256
    or best or whatever but i dont rly want to spend top £ £ £




  8. #208
    Movember 2012 Stoffl's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    The original viennese waffle
    Posts
    18,154
    gotta save dem bucks for mad sneakers amirite ?

    https://www.amazon.co.uk/Mühle-Rytmo...fety+razor+set
    Cheapest Mühle set I could find at a quick glance, lots other material/colour options available. You'll save lots on blades compared to Gilette Gaymach15 system razors in the long run.

    Still needs Mühle soap and aftershave, I go full Mühle. Because why the fuck not. My first soap lasted almost 2 years. I shave 2-3 times per week.

    https://www.amazon.co.uk/s/ref=a9_as...qid=1481527159
    (Soap + porcelain bowl to froth it up)
    Last edited by Stoffl; December 12 2016 at 07:22:38 AM.

  9. #209
    מלך יהודים Zeekar's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Posts
    13,285
    My muhle shaving head needs replacing. The thread is completely worn out :-/


    

  10. #210
    Movember 2012 Stoffl's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    The original viennese waffle
    Posts
    18,154
    R89 Twist ?

    That was an early production model problem. They're replacing it for free. Just contact them....had the same issue.

  11. #211
    מלך יהודים Zeekar's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Posts
    13,285
    Quote Originally Posted by Stoffl View Post
    R89 Twist ?

    That was an early production model problem. They're replacing it for free. Just contact them....had the same issue.
    The R89 one. Ive barely had it for 2 years


    

  12. #212
    Movember 2012 Stoffl's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    The original viennese waffle
    Posts
    18,154
    E-Mail: info@muehle-shaving.com

    Contact em. They'll ask for a picture and acknowledge the issue and send a replacement head free of charge.
    (Mine was also bought ~2 years ago. Someone fucked up that batch of heads in production )
    Last edited by Stoffl; December 12 2016 at 09:00:00 AM.

  13. #213
    מלך יהודים Zeekar's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Posts
    13,285
    Even if it's not the twist one?


    

  14. #214
    Movember 2012 Stoffl's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    The original viennese waffle
    Posts
    18,154
    Yeah, think the head is the same.

  15. #215
    מלך יהודים Zeekar's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Posts
    13,285
    Quote Originally Posted by Stoffl View Post
    Yeah, think the head is the same.

    You must spread some Reputation around before giving it to Stoffl again.


    

  16. #216
    Cosmin's Avatar
    Join Date
    March 14, 2012
    Location
    UK
    Posts
    4,643
    Sooo, quick question. For a while now, my SO is liek "shave". In the beginning I thought she actually liked beards, so I was liek yay. Then it turns out she likes to watch them, but when it comes to being kissed by a caveman, not so much. Otoh, she does have an extremely sensitive skin, so basically even if it's less than a day old, it qualifies as a "caveman abrazive tool beard" good to sharpen knives on.

    So I kinda need to shave daily, but if I do that with a straight razor I'll be shit out of luck (and time) and it won't end well. Albeit I like the finish it gives, I can't do it daily fml. I haven't been using lotions or after shave for a while now, any products that may help? Except lidocaine, already have that, yep, don't use it.
    Guns make the news, science doesn't.
    Six shooters ruined PvP.
    What are you doing with your life?İDoomchinchilla 2015

  17. #217
    Movember 2012 Stoffl's Avatar
    Join Date
    April 10, 2011
    Location
    The original viennese waffle
    Posts
    18,154
    lidocaine ? Are you cutting up cocaine or wtf is happening there

  18. #218

    Join Date
    December 29, 2011
    Posts
    392
    Quote Originally Posted by Cosmin View Post
    Sooo, quick question. For a while now, my SO is liek "shave". In the beginning I thought she actually liked beards, so I was liek yay. Then it turns out she likes to watch them, but when it comes to being kissed by a caveman, not so much. Otoh, she does have an extremely sensitive skin, so basically even if it's less than a day old, it qualifies as a "caveman abrazive tool beard" good to sharpen knives on.

    So I kinda need to shave daily, but if I do that with a straight razor I'll be shit out of luck (and time) and it won't end well. Albeit I like the finish it gives, I can't do it daily fml. I haven't been using lotions or after shave for a while now, any products that may help? Except lidocaine, already have that, yep, don't use it.
    To be honnest, shaving with a straight razor for almost 3 years now I can manage in less than 15 minutes and much of it is caring for the knife since I don't shave daily... When I need to I only maintenance it every 3 day or so (which are usually the longuest I need to shave daily). Of course it's the 15 strop on linen + 15 strop on leather before and after, but it goes quickly.

    Also I've manage to hide that I didn't shave daily with a straightrazor much better than with the good old mach3-5-whatever else.

  19. #219
    Cosmin's Avatar
    Join Date
    March 14, 2012
    Location
    UK
    Posts
    4,643
    Quote Originally Posted by SycIh View Post
    Quote Originally Posted by Cosmin View Post
    Sooo, quick question. For a while now, my SO is liek "shave". In the beginning I thought she actually liked beards, so I was liek yay. Then it turns out she likes to watch them, but when it comes to being kissed by a caveman, not so much. Otoh, she does have an extremely sensitive skin, so basically even if it's less than a day old, it qualifies as a "caveman abrazive tool beard" good to sharpen knives on.

    So I kinda need to shave daily, but if I do that with a straight razor I'll be shit out of luck (and time) and it won't end well. Albeit I like the finish it gives, I can't do it daily fml. I haven't been using lotions or after shave for a while now, any products that may help? Except lidocaine, already have that, yep, don't use it.
    To be honnest, shaving with a straight razor for almost 3 years now I can manage in less than 15 minutes and much of it is caring for the knife since I don't shave daily... When I need to I only maintenance it every 3 day or so (which are usually the longuest I need to shave daily). Of course it's the 15 strop on linen + 15 strop on leather before and after, but it goes quickly.

    Also I've manage to hide that I didn't shave daily with a straightrazor much better than with the good old mach3-5-whatever else.
    So basically it's "git gud". On it, then :3
    Guns make the news, science doesn't.
    Six shooters ruined PvP.
    What are you doing with your life?İDoomchinchilla 2015

  20. #220

    Join Date
    December 29, 2011
    Posts
    392
    Quote Originally Posted by Cosmin View Post
    Quote Originally Posted by SycIh View Post
    Quote Originally Posted by Cosmin View Post
    Sooo, quick question. For a while now, my SO is liek "shave". In the beginning I thought she actually liked beards, so I was liek yay. Then it turns out she likes to watch them, but when it comes to being kissed by a caveman, not so much. Otoh, she does have an extremely sensitive skin, so basically even if it's less than a day old, it qualifies as a "caveman abrazive tool beard" good to sharpen knives on.

    So I kinda need to shave daily, but if I do that with a straight razor I'll be shit out of luck (and time) and it won't end well. Albeit I like the finish it gives, I can't do it daily fml. I haven't been using lotions or after shave for a while now, any products that may help? Except lidocaine, already have that, yep, don't use it.
    To be honnest, shaving with a straight razor for almost 3 years now I can manage in less than 15 minutes and much of it is caring for the knife since I don't shave daily... When I need to I only maintenance it every 3 day or so (which are usually the longuest I need to shave daily). Of course it's the 15 strop on linen + 15 strop on leather before and after, but it goes quickly.

    Also I've manage to hide that I didn't shave daily with a straightrazor much better than with the good old mach3-5-whatever else.
    So basically it's "git gud". On it, then :3
    Well I don't know for others, but for myself, I need to cheat sometimes (still use my mach-X) and I can feel the stumble like a few hours later...

    The single blade is way "cleaner" looking for longuer. (Never tried like Zeekar and Stoffl, mine is a cut-throat)

    Also the get good you'll get use to your blade after you use it for a while, you'll also pick up a few hints and tips on the soap (I was once on a soap porn subreddit and people gave a few hint about how to get the best result(on the left and not on the right:

    )) and thing like that... When I first started I way over strop... I'm no movie stropping guy, but it's much cleaner and you can even hear it (I've got a linen strap + leather plank, the plank make it more beginningish)

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •